De toekomst van de beurs
Dé glazen (beurs)bol? Neen, die hebben we helaas niet. Wat we wel voelen, en jullie misschien ook, is een beursmarkt die stevig verandert. Tijd dus om de ‘pijntjes’, trends, tips en opportuniteiten te overlopen! Want met 20 jaar ervaring in de beursmarkt, kunnen je wel één en ander vertellen.
Kommer en kwel
Laat ons daar even mee beginnen. Het algemene dalende aantal bezoekers en deelnemers, de (qua grootte) inkrimpende beurzen en andere miserie. Of kortweg: beursmoeheid.
Een gedeelde verantwoordelijkheid als je het ons vraagt. Enerzijds is het aan de beursorganisaties om meer beleving op de beurzen te krijgen, en af te stappen van vastgeroeste concepten en formules.
Anderzijds moet je als standhouder anders durven denken. En de nodige stappen ondernemen om aan de veranderende beursmarkt en daarbij horende behoeftes van de bezoekers te beantwoorden.
En wat nu?
Genoeg slecht nieuws. Om het tij te keren, geven wij jou 4 gouden tips om "beursmoeheid" tegen te gaan! Helemaal gratis.
Tip 1: Breng beleving
En dat is méér dan een Italiaanse espressomachine op je beursstand. Val op in de hal, zorg dat je (vaak letterlijk) boven de anderen uitsteekt. Laat je bezoeker iets ‘doen’, en niet alleen rondkijken. Gebruik ludieke elementen, en zorg voor een glimlach bij je bezoeker. Zo blijft de beleving zeker bij.
De beursstand voor SMC Pneumatics was echt een topper qua beleving, al zeggen we het zelf.
Tip 2: Zorg voor interactie
Beursbezoekers durven lui zijn. Een brochure meeritsen en klaar. Ze zijn zo ‘gekweekt’ met de jaren. Ga voor een persoonlijke aanpak en directe interactie. Een slim ontworpen beursstand biedt meteen ook antwoorden op de vragen en behoeften van je bezoekers.
Tip 3: Dompel je bezoeker onder
Om de gewenste connectie met je bezoeker te maken, moet je beursstand doordrongen zijn van de identiteit en uitstraling van je merk/product. Daarom is er een knappe vertaalslag van je unieke verhaal naar het ontwerp een must.
Een perfect voorbeeld hiervan is het ontwerp van de beursstand voor FitStation.
Tip 4: Investeer slim
Je beursstand moet efficiënt, flexibel en toekomstgericht zijn. Vul dat aan met een dosis originele creativiteit, en zo wordt jouw investering veel interessanter. Je traject wordt hierdoor niet langer of duurder, wel verstandiger. Al eens gedacht aan een beursstand die nadien volledig inzetbaar is in je showroom? Of elementen die je kan hergebruiken in je kantoorruimte? Nee? Wij wel :-)
Conclusie: durf anders denken in deze sterk evoluerende en bewegende markt. Ga met ons in
gesprek om jullie beursstrategie te bekijken, en er een mega succesverhaal van te maken.
Heb je zin om naar mooie plaatjes te kijken? Hier vind je een aantal van onze realisaties. Of ben je na onze 4 tips helemaal klaar om de beurs te veroveren? Geef ons een belletje en kom langs voor een beursbrainstorm. Samen bekijken we hoe we onze 4 tips én nog heel wat extra beurs know-how kunnen omzetten in een beursstand die zorgt voor extra sales en brand awareness.