Hoe gaat dit in zijn werk?
Wanneer we een bedrijfsstudio in elkaar boksen, volgen we doorgaans 9 stappen. Heb je al een studio (die aan verfrissing toe is), dan mag je stap 1-4 overslaan. Indien dit niet het geval is, sturen we jou eerst op pad in de zoektocht naar een geschikte ruimte.
1. Ga op zoek naar de juiste locatie
Kies een ruimte die voldoende groot is zodat we jou heel wat mogelijkheden kunnen aanbieden.
Bovendien: hoe dieper de ruimte, hoe beter! Een ruimte van 5 op 6 meter is het absolute minimum.
2. Een bedrijfsstudio is bang van het daglicht
Heb je een ruimte op overschot in de kelder? Zonder raam? Fantastisch! Hoe minder daglicht, hoe beter.
Wij kiezen voor jouw studio namelijk het perfecte studiolicht uit.
3. This is the sound of ... nothing
We willen het geluid in de studio zuiver houden. Is er al akoestische demping zoals dikke velours gordijnen? Ideaal. En anders brengen wij dat wel in orde.
4. Vergeet de regie nie
Zorg voor een regie, liefst in dezelfde ruimte als de studio. Er moet namelijk vanuit de studio gecommuniceerd worden met de regie en dan gaat dit wat vlotter.
Als de studio en regie fysiek van elkaar gescheiden zijn, heb je een aantal extra technieken nodig.
5. Wie zijn jullie, wat doen jullie, waarvoor moet de studio dienen? (brainstorm modus)
Wij willen alles over jullie weten. Denk aan Paul Jambers maar dan met een kleurrijk jasje i.p.v. een lederen jas.
Wie zijn jullie als bedrijf? Hoe brengen jullie jullie merk naar buiten? Willen jullie 1 of meerdere merken vertegenwoordigen met de studio?
Hebben al deze merken een specifieke huisstijl of werken we 1 algemeen decor uit? We leggen jullie marketingteam op de rooster en kruipen mee in de huid van jouw bedrijf. Hebben jullie een huisstijlgids? Nog beter!
Denk ook na over het doel van jullie studio. Wie willen jullie bereiken? Welke boodschappen worden er overgebracht?
Wie zal er in de video spreken? Welke settings willen jullie creëren?
Kiezen jullie eerder voor een staande presentatie of past een gezellige parlee in de sofa eerder bij jullie bedrijf?
6. Let's get technical
Welke opnametechniek willen jullie gebruiken? Werken jullie met een cameraman of liever met op afstand bestuurde
kleine camera’s? Of een combinatie van beide? En hoe moeten die camera's dan geplaatst worden?
Deze vragen beantwoorden we graag met een reeks van schematische cameraopstellingen. Zo heb je alle info in handen die je nodig hebt.
Je merkt het, heel wat stof tot nadenken en daar begeleiden wij jullie volledig in. Wist je bijvoorbeeld dat Jo naast CEO ook regisseur is?
7. Al even vertoeven in jouw 3D studio
En nu is 't voor echt! Op basis van het grondplan werken we een ontwerp in 3D uit. De camera's krijgen al een plaats in de "virtuele studio".
Het voordeel hiervan is dat we samen op voorhand bepalen welk type beelden jullie kunnen draaien in de studio,
nog voor deze er effectief is. Op basis van deze oefening weten we heel precies welke onderdelen van het decor in beeld zullen komen.
Aan de delen die niet in beeld komen, besteden we geen tijd en geld. Kostenefficiënt werken heet dat dan!
8. Jouw studio komt tot leven
In ons eigen in-house atelier brengen we jouw studio tot leven. Om het zonder builen en blutsen in de ruimte te krijgen,
doen we op voorhand wat onderzoek. Graag horen we van jou welke route we met het decor moeten afleggen.
We meten alle deuren en liften op zodat de stukken op maat gemaakt worden.
Het grid én het lichtplafond brengen we eerst in orde (dat is makkelijker wanneer de ruimte nog leeg is).
De installatie van het effectieve decor kost ons slechts enkele dagen tijd. Daarna stellen we finaal het licht af.
9. Ready, set, action!
Aan de hand van een testdag zetten we de puntjes op de i. Alles oké?! Dan is jullie eigen inhouse TV-studio helemaal klaar voor actie!
Uiteraard blijven we ook nadien beschikbaar om jullie bij te staan en de studio bij te sturen indien nodig.
Ik heb interesse in een eigen bedrijfsstudio